Homecoming

Hellu det var längesedan!
Ville bara uppdatera vad som händer har inte riktigt varit på humör den senaste tiden. Nästa vecka ska jag byta värdfamilj just so you know. Om ni vill ha adressen kontakta mina föräldrar om ni inte får tag på mig.
Men iaf homecoming är på lördag och denna veckan har vi spirit week. Homecoming är en skoldans som äger rum i skolans cafeteria man klär upp sig och vissa hyr partybussar att åka till dansen med. Vissa har dejter vissa går bara med kompisar. Innan dansen åker man och tar bilder och åker sedan och äter på någon restuarang. Det ska bli jätte kul sska försöka ta bilder!
Spirit week: varje skoldag denna veckan har en speciell dresscode självklart behöver man inte klä ut sig men det är en rolig grej. I måndags var det marsian day alltså alien dagen (inte många som klädde ut sig tyvärr:P). Tisdags var nörd dagen och det var massor i skolan som klädde ut sig men inte jag då. Idag skulle man klä ut sig som en kändis var inte heller jätte många som gjorde det. Imorgon ska man mixa olika stilar och färger och på fredag ska man bära skolans färger alltså vitt, blått och rött. På fredag går man även på den traditionella homecoming matchen alltså american fotball. Efter matchen ska jag gå ut och äta med mina kompisar det ska oxå bli kul:)
Idag efter skolan åkte jag, Lea, Leas värdsyster och värdmamma och shoppade skor till homecoming. Vi gick till en massa skobutiker. Jag hittade en massa massa skor men köpt bara :P två par. Sedan bjöd Leas värmamma Amy på american cookies och en sandwich på mitt nya favo ställe :P Smörgåsarna var jättegoda!! En annan grej som är great med America är the refills!! Alltså när man köper läsk här om man e på ett matställe så får man gå och ta läsk hur många gånger man vill det är awsome!!
En annan grej som jag, Lea, Andrea och Shay gjorde i söndags var mums. Det är en traditionell texas grej. Man bär the mum på fredag i skolan och på matchen. Mums är gjorda av en massa band och ser lite ut som ett utställnings pris haha only in TEXAS!;)
Det var nog allt ska försöka uppdatera oftare:)
Fick även ett litet brev som låg på min säng när jag kom hem har ej öppnat det än men det ska bli spännande att se vem det är ifrån:D
Bilder kommer senare just nu funkar inte det att ladda upp:///

Kommentarer
Postat av: Margareta Persson

Hej! Fick din bloggadress av mormor Inger. Det ska

bli roligt att följa vad som händer. Du har nu min meil-adrsss om du har lust att skriva något.

Ove hälsar Kramar från oss båda! Var rädd om dig! Hälsn Margareta

2011-09-17 @ 14:52:30
Postat av: Anna

Ah sa bra att du fick byta vardfamilj, hoppas att den nya blir battre! :)

2011-09-20 @ 20:10:45
URL: http://annahelgesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0