Fullt upp!

Hejsan!
Herregud va det var längesedan jag uppdaterade jag som sa att jag skulkle uppdatera mycket mera men förhoppningsvis kmr det bli lite mer nu under sommaren. Fast jag kommer nog ha ganska mycket att stå i innan USA så jag lovar inget. Men ska verkligen försöka att uppdatera mycket under mitt utbytesår.
Jag kan väl börja med att säga att det sista provet gjorde jag för två veckor sedan och det kändes underbart kan inte ens beskriva det. Sedan på söndagen åkte jag och min klass till Danmark i tre dagar som vi har samlat in pengar och donat och fixat i ungefär 3 år nu. Det var väldigt skönt att slippa skolan och bara koppla av från all stress. Läget var jättefint och rummen var långt över mina förväntningar riktigt modernt faktiskt.
nicke
Stena Line båten:P
Rummet:D
Det var dock en ganska så tråkig grej som hände. Jag och min rumskompis Johanna blev sjuka av maten vi hade ätit på en av restuarangerna vi hade gått till. Lite ironiskt med tanke på att vi hade Turkiet som alternativ till klassresa men som många inte fick åka till bl.a. för att maten skulle kunna göra oss sjuk hahaha. Men "for the information" man kan bli sjuk av maten vart man än reser till och med scandinavien. För att inte nämna den spanska gurkan folk har dött av. Oj nu kan tycker folk att man inte ska åka till bl.a. Tyskland p.g.a. att det är mest folk som har blivit sjuka av grukan. Men ska inte uttala mig i detta så mycket för är inte så insatt i ämnet. Oj nu kom jag in på lite andra grejer. Men ja som helhet var resan helt okej.
Två dagar efter Danmarksresan var det då dags för balen och om!! jag var trött asså shit. Men den var också helt okej. Det roligast var nog att se alla killar helt uppklädda i kostym för det händer inte ofta. Tjejerna var ocså jättefina. Man blev bjuden på en trerätters middag bestående av förrätten: ng slags skinka med typ sås i, huvudrätt: kyckling potatis å sallad, efterrätt: kladkaka med grädde och jordgubbe. Det var jättegott men var lite besviken på str på efterrätten hehe. Detta var alltså förra veckan.
Balen Johanna, Jag, Kristina och Nor
I lördags var jag på Hammarkullekarnivalen med Amy och Arlinda bästa personerna;) det var roligt förutom att regnet typ vräkte ner hela tiden fast det blev i och för sig bättre senare på dagen. Vi åt något som heter Langos och fan vad gott det e seriöst men dock väldigt fett:P. Den består av friterat bröd med olika fyllningar på beroende på vad man vill ha jag tog med någon slags vitlöksmak med ost och rödlök mmmmm!!!!bästa ever Louise "the king over junkfood" haha. Helt seriöst jag har börjat att bara äta onyttiga grejer får sluta med det nu innan USA;). Två nya favoriter till eller ska jag säga älsklingar hehe kebabrulle och "Ben and Jerry" glass mmm "love it". När jag blir stor kommer jag bli big moma min dröm!! Vi kollade inte på danserna tyvärr:/ för att det var så dåligt väder. Men för er som inte har varit där är ett måste nästa år det finns så otroligt mycket man kan göra där plus massa olika stånd från olika kulturer skit kul verkligen. Synd att jag missar det:(.
Hihi Arlind med älskade Lango:P
Jag idag (Lör) lockarna var fortfarande kvar från balen vad tycks?:)
Söndag: Idag var jag med Amy på morgonen. Sedan hämtade jag, mamma och pappa upp moster och min kusin i Angered för att sedan åka till mormor och fira morsdag. Jag hade köpt en sjal till min mamma btw. Vi blev bjudna på flygande jakob det var supergott och till fika lite smått och gott me like! helt generellt var det ganska tråkigt för var så otroligt trött vet ej varför. De andra satt och spela kort pallade inte vara med som tur var hade jag datorn som jag kollade på film på. Sedan på kvällen däckade jag i min mormors säng haha.
Åt glass hehe kärlek e vad jag kallar det!!
Jag och mormor<3 inte bästa bilden på mig men får la gå ändå
Nu i måndags hände ingenting typ film på alla lektioner och vi lämnade in skåpsnykeln och alla böcker vilken lättnad haha.
Bilden talar för sig själv:P
Bra stavning känner jagXD
tisdagen gick jag och Kristina till subway och köpte ett meal till frukost känner mig väldigt nyttig haha kaka, macka och 50 cl cola lightXD. Detta köpte vi till den två timmar långa tyska lektionen som vi såg en film på som handlade om typ personer som byggde en tunnel under tiden då Berlinmuren fanns för att komma till andra sidan av muren:P kommer inte ihåg var ganska så okoncentrerad.

Onsdagen hade vi en mattelektion på morgonen där vi fick glass på och sedan gick vi:P. Sedan hade vi en fysiklektion kl typ 13:00 elr nåt sånt som vi skulle få reda på betyg, MVG på yeay så stolt höjde mig från förra terminen. Men mellan lektionerna gick jag, Kristina, Emmie, Nor och Hanna ner till hamnen och satte oss i solen och pratade. Sedan gick vi och kollade lite i stan. Efter det gick vi och åt på Jensens Böfhus det var supergott och mysigt. När jag sedan kom hem försökte jag jobba på brännan lite hehe funkar sådär provade med lite sololja blev typ ingen skillnad. Efter solningen tränade jag på träningscykeln känner mig duktig faktiskt det får bli mycket träning i sommar;). På kvällen så gick jag över till Amy och var med henne och Mona vi passade bl.a. Amy's brors barn Alexander så sönt han e och körde vattenpoker haha på natten gick jag på toa typ 4 gånger tvär jobbigtXD.
Äntligen kommer vi till idag torsdag. På morgonen blev jag väckt av min pappa kl 9 han roppade från övervåningen att jag var tvungen att komma upp och ta kort för att skicka in till visumet. Åh gud vad jag blev irriterad då var det bara att gå upp och fixa sig lite så att man inte ser helt morgonvaken ut. Stackars pappa han satt och fyllde i dessa mängder av formulär tog väl typ 3-4 h. Kl två träffade jag, Amy, Mona, Kristina, Nor, Matina och Emmie i Angered för att köpa grejer till grillningen och filmkvällen. Efter det så gick vi till Stentjärn och grillade kött och marshmellows ursäkta stavning:P. Det var as roligt och mysigt haha alla spillde typ sås, kött och tomater överallt haha. När vi vara klara gick alla hem till mig och så såg vi på "Drag me to hell" fan va rädd jag blev haha omg. Fast vissa grejer va as löjliga men tycker ändå att den är värd att se. Godiset blev typ uppätet under förspelet på filmen haha. Och eh hm några personer nämner inga namn damsög chipsskålen efteråt såg man inte ens att det hade varit något i den haha. Dagen var superlyckad hoppas det blir mer sådana dagar i sommar.
Grillning;)
Kristina
Allihopa förutom mig och Kristina
Haha Nor, Jag och Mona
Say yes till godis!!:D Say yes till dagen efter bullmage!!:/
Sry för den långa uppdateringen kunde tyvärr inte korta ner den för att det har hänt så mycket grejer på sistone. Fattar att typ ingen kommer orka läsa detta haha men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0