UPDATE!

Hejsan!
Det var väldigt längesedan jag uppdaterade min blogg. Jag har aldrig haft tid att hålla på att skriva och lägga in bilder. Men nu ska jag försöka uppdatera så mkt jag kan. Eftersom nu börjar det dra ihop sig till "my big adventure" USA alltså. Jag kommer skriva lite om förberedelserna och såklart under mitt år i USA.

Som sagt var det var längesedan och en massa saker har hänt. Jag har fått min placering yeaaay sååååå GLAD!! Jag kom tyvärr inte till mitt förstahandsval som var Arizona men jag är ändå nöjd. Jag kommer bo i en liten stad som kallas Humble i Texas och ligger 20 min från Houston, Amerikas fjärde största stad. Houston har ungefär 2,1 miljoner invånare vilket är fyra gånger mer än Göteborg. Det var verkligen posetivt med tanke på att jag tycker Göteborg är ganska så stort. En annan positiv grej är att det typ är varmt året om. Det är nog ungefär 30 grader där nu.

Skolan jag kommer gå på ligger ca. 10 min ifrån där jag ska bo och ligger i en stad som heter Atascocita. Skolan heter Atascocita High School. Skolan har ca. 3100 elever så det är en väldigt stor skola i jämnfört med vad jag har hört andra utbytesstudenter har kommit till.

Familjen jag ska bo hos heter The Field. Den består ut av mamma Anne och pappa Harold de har fyra döttrar Tara(19), Meghan, Alicia och Erin. Alicia bor i Stockholm och Erin bor utanför Manchester.

Mitt avresedatum blev den 16 augusti.

XOXO


 Atascocita High School

Kommentarer
Postat av: Klara

GAAAH så kul!!! riktigt glaa för din skull! <3 o ballt att du åker iväg på min födelsedag oxå :)



kraamis klaaraa :D

2011-04-25 @ 21:25:29
Postat av: Caroline

Baha.. 30? :P Jag mejlar med en som bor i Texas och de har uppemot 40 grader :P

2011-07-04 @ 01:08:59
URL: http://foreversoulmates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0